Ledare
Alice Åström: Vem tar ansvaret för patienterna?
ETC Jönköping
Under den senaste tiden har rapporter om tillståndet inom sjukvården duggat tätt. Radio programmet Kaliber har gjort en enkät till läkare inom primärvården och mer än hälften av läkarna säger att man har för många patienter, 160 av 900 har varit sjukskrivna av stressen och många jobbar deltid för att orka med.
Det här är en ledare från
ETC Jönköping.
Ledarsidan är oberoende med röd och grön politisk färg.
Ledarsidan är oberoende med röd och grön politisk färg.
Alice Åström
Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på ETC Jönköping!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Från
0 kr
Beställ här
Gör som över 30 000 andra – prenumerera på Sveriges snabbast växande dagstidning. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela sommaren
Från
99 kr
Beställ här
Vill du läsa hela sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kr. Ingen bindningstid.
Betala per år
Från
2 499 kr
Beställ här
Du kan spara över 1 000 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Alice Åström
Text
Ämnen i artikeln
Detta kanske också intresserar dig
Simona Mohamsson höll Liberalernas sista Almedalstal någonsin
Nazismen är fortfarande Almedalens blinda fläck
Ebba Busch höll hela talet på tvärtomspråket
Gotlandstips till dig som inte vill bli hatad av lokalborna
Efter Tidö är vår beredskap inte god