Kommentar
Rasmus Fleischer: Spotify liknar ett nättroll


ETC nyhetsmagasin.
Andra företag, från Ikea till Netflix, såg ganska snabbt till att lämna Ryssland, men Spotify valde att stanna. Företaget vägrade konsekvent att svara på frågor från journalister. All kommunikation har varit enkelriktad.
Det är skribenten och inte ETC nyhetsmagasin som står för åsikten.
Spotify har blivit känt för att trampa vidare från det ena klaveret till nästa. Strategin för krishantering är att, så länge det går, vissla och låtsas som ingenting.
Vill du fortsätta läsa?
Bli prenumerant på ETC nyhetsmagasin!
Om du redan är det
loggar du in här
.
Prova en vecka
Provläs nyhetsmagasinet digitalt en hel vecka utan kostnad. Avsluta när du vill.
Betala per månad
Din prenumeration på ETC nyhetsmagasin förnyas varje månad. Avsluta när du vill.
Detta kanske också intresserar dig

Magnus Hjort sparkar sig själv när han poddar i skumma Epoch Times

Publiken älskade att han tappade tänderna

Teodorescu & Suhonen är toppen – om man stänger av ljudet

Åkesson tar till känt SD-grepp när Demirok blir icke-svensk

Så bryter de ner sjukvården – steg för steg
