Ledare
Rebecka Bohlin: Ojämlika samhällen gynnar ingen
Vi behöver påminna oss om det grundläggande, att avtalsförhandlingar om lön alltid är en konflikt mellan arbete och kapital. Det skriver Rebecka Bohlin.
Bild: Henrik Montgomery/TTETC nyhetsmagasin
Ge oss en röd skatteväxling där de lågavlönade betalar mindre och de högavlönade mer – och där kapitalinkomster beskattas lika som lön.
Ledarsidan är oberoende med röd och grön politisk färg.
Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på ETC nyhetsmagasin!
Om du redan är det
loggar du in här
.
Prova en vecka utan kostnad
Lås upp alla låsta artiklar en vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.
POPULÄRT VAL
Läs digitalt i tre månader för bara 99 kronor. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
Text
Detta kanske också intresserar dig
Dadgostar jämförde Ebba Busch med trollkarlen från Oz
Du borde försovit dig, Kristersson!
Anderssons enda uppgift var att inte säga något klantigt
Miljöpartiet talade för mycket till hjärnan
Liberalerna måste ha tittat på de jublande centerpartisterna och ångrat sig