Ledare
Rebecka Bohlin: De svenska välfärdsoligarkerna är ett demokratiproblem
”Filippa Reinfeldt (M), är en av många politiker som först fattat beslut om att privatisera delar av välfärden och sedan lämnar politiken och börjar arbeta i ett företag som är verksamt i den bransch där privatiseringarna har skett” skriver Rebecka Bohlin.
Bild: Magnus Hjalmarson Neideman/SvD/TTETC nyhetsmagasin
Att det finns en opinion mot vinster i välfärden är inte konstigt: den offentliga insynen har satts ur spel och segregationen i samhället har definitivt ökat. Samtidigt har det växt fram en grupp människor som kunnat skapa sig stora förmögenheter på privatiseringarna.
Ledarsidan är oberoende med röd och grön politisk färg.
Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på ETC nyhetsmagasin!
Om du redan är det
loggar du in här
.
Prova en vecka utan kostnad
Lås upp alla låsta artiklar en vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.
POPULÄRT VAL
Läs digitalt i tre månader för bara 99 kronor. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
Text
Detta kanske också intresserar dig
Dadgostar jämförde Ebba Busch med trollkarlen från Oz
Du borde försovit dig, Kristersson!
Anderssons enda uppgift var att inte säga något klantigt
Miljöpartiet talade för mycket till hjärnan
Liberalerna måste ha tittat på de jublande centerpartisterna och ångrat sig