”Det är väldigt osmart att säga så”
Både poliser och journalister får bakläxa av Kicki Hultin, studierektor på Journalisthögskolan i Göteborg. Å ena sidan är poliserna dåliga på att kommunicera medan journalisterna inte alltid tar rätt etiska beslut, menar hon.