
Dagens ETC
Snabbmatskedjor använder sociala medier för en aggressivare marknadsföring mot låginkomst länder, visar en ny studie. Något som forskare varnar kan leda till dåliga matvanor och hälsoproblem för unga.– Det här är problematiskt för de produkter de marknadsför är främst de med mycket fett, socker och salt, som vi vet är kopplade till dålig kost och hälsa, säger rapportförfattaren Omni Cassidy.
Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs ända till i sommar
Vill du läsa ända till sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Text
Detta kanske också intresserar dig

Öppen planlösning på väg ut – stressar kvinnor

De har tipsen: Att dejta och ligga med adhd

Så lever du minst 10 år längre

MS-patienter larmar: Svåra biverkningar när regionerna byter till billigare medicin

Laxar höga på ångestdämpande tar större risker
