Mäns våld mot kvinnor ökar under sommaren
Under sommaren ökar mäns våld mot kvinnor. Juli är den månad då Kvinnohuset i Örebro får in mest samtal från kvinnor som vill få hjälp. ”Är det så här jag ska leva?”, undrar utsatta kvinnor som ringer till oss, säger verksamhetschefen Vuokko Erman på Kvinnohuset.