Sju av tio är ensamma på våra äldreboenden
Drygt hälften av alla äldre med hemtjänst i Sundsvall känner sig ensamma och lider av det. Bland de på särskilda boenden är det sju av tio.
”Vi i personalen kan aldrig ersätta det som de äldre saknar”, säger Margret Söderlund, biträdande verksamhetschef för vård och omsorg.