Hoppa till innehållet

Inrikes

”Folk tar ut sin ilska på brevbärarna”

Bild: Bild: Tomas Oneborg/SvD/TT

Dagens ETC.

Haveriet i Postnords verksamhet drabbar allmänheten genom uteblivna, försenade och skadade försändelser – något som många irriterade kunder låter gå ut över brevbärarna. Men facket är tydliga med att problemen ligger längre upp i organisationen. ”Man har en bemanning som ligger precis på gränsen”, säger Ulrika Nilsson på Seko Posten.

I fredags skrev vi i Dagens ETC om svenska folkets allt mer urholkade förtroende för Postnord och deras verksamhet. Utvecklingen är inte oväntad med tanke på alla vittnesmål om försvunna och skadade försändelser. Men ofta får brevbärarna ta smällen från allmänheten – medan problemen i själva verket ligger bra mycket längre upp i organisationen.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar en hel vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från

Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser