Hoppa till innehållet

ETC Bergslagen

Krönika: Ut med verksamheten på sociala medier

ETC Bergslagen

Föreningar i Hällefors är generellt dåliga på att marknadsföra sig.
Det här är en krönika.
Det är skribenten och inte ETC Bergslagen som står för åsikten.

Vad gör idrottsföreningarna i Hällefors för att synas i dagens mediabrus? Ja, vad det gäller att synas i lokalpress, typ Nerikes Allehanda, så är det ju inte så enkelt då NA verkar totalt ointresserade av att skriva om lokal idrott utanför Örebro-området. Jag har skrivit x antal insändare till NA i detta ämne men de tar ju självklart inte in dom. Storfräsare sopar ju kritik under mattan utan att blinka. Dom sitter där inne på sin flådiga redaktion i Örebro och leker Dagens Nyheter eller någon annan dryg/överlägsen lokalblaska där bara det fina existerar. 

Så vad ska då idrottsföreningar i Hällefors göra, för att synas? Ja, i mina ögon är det väl bara att ge sig ut i dom sociala medierna, det är ju där det händer numera. Föreningar i Hällefors är generellt dåliga på att marknadsföra sig. Om jag får vara lite jävig så är Hällefors IK ett bra exempel på hur man vräker sig fram via till exempel Facebook. 

Vill du fortsätta?

Bli prenumerant på ETC Bergslagen!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.

POPULÄRT VAL: Läs hela sommaren

Från
99 kr för 3 mån
Beställ här

Vill du läsa hela sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser

Ämnen i artikeln