Hoppa till innehållet

Krönika

Laurie Penny: Reklam & feminism

Laurie Penny
Det finns idéer som förblir utmanande oavsett hur man paketerar dem.
Det finns idéer som förblir utmanande oavsett hur man paketerar dem.

Dagens ETC

Först stal de feminismen – sedan använde de den för att kränga på oss billig choklad. Reklam är ett av de ­områden där avgörande kulturella strider utspelas i offentligheten.
Det här är en krönika.
Det är skribenten och inte Dagens ETC som står för åsikten.

Först stal de feminismen – sedan använde de den för att kränga på oss billig choklad. Reklam är ett av de ­områden där avgörande kulturella strider utspelas i offentligheten.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar en hel vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från

Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser