Hoppa till innehållet

Krönika

Rasmus Fleischer: Fusion – en utopisk festival utan uppkoppling

Rasmus Fleischer
Bild: Shutterstock

ETC nyhetsmagasin.

Fusion lockar 70 000 besökare utan att köpa någon reklamplats i sociala medier. Endast ett fåtal mobiler syns på festival­området.

Det här är en krönika.
Det är skribenten och inte ETC nyhetsmagasin som står för åsikten.

En musikfestival består av musik. Men inte bara. Till saken hör också stängsel, vakter och olikfärgade armband. Liten eller stor, ideell eller kommersiell – varje festival rymmer även ett utopiskt löfte, oavsett hur dystopiskt resultatet ofta kan bli. Annars hade inte miljontals människor lockats varje sommar.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på ETC nyhetsmagasin!
Om du redan är det loggar du in här .

Prova en vecka utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar från ETC Nyhetsmagasin en vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Teckna en årsprenumeration på ETC nyhetsmagasin.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser

Ämnen i artikeln