Hoppa till innehållet

Inrikes

Vattenfall anklagas för grönmålning

Bild: Bild: Nora Lorek/TT, Maja Suslin/TT och Kathrin Rößler/Vattenfall

Dagens ETC.

Vattenfall vill göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation. Det är budskapet i energijättens nya reklamkampanj som nyligen rullades ut över hela landet. Men kampanjen ifrågasätts av miljöorganisationer: ”Vi har inte så många år som en generation.”

Kampanjen lanserades i början av april samtidigt som Vattenfall bytte logga. Den är en del i en större omdefiniering av varumärket och den första av flera som kommer att rullas ut under året. Budskapet att företaget vill göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation väcker kritik hos flera miljöorganisationer.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från
Lås upp alla låsta artiklar en vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från
Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från
Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser
00:00 / 00:00