Dagens ETC
Sveriges stora misslyckande när det gäller kampen mot covid-19 är att vi inte har lyckats skydda landets äldre och sköra. Forskare och yrkeskunniga förvånas inte av att så många äldre har dött i smittan. För nedmonteringen av svensk äldrevård har genomförts av såväl rödgröna som borgerliga regeringar och har decennier på nacken, skriver Gunnar Wesslén
Gunnar Wesslén
Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Från
0 kr
Beställ här
Gör som över 30 000 andra – prenumerera på Sveriges snabbast växande dagstidning. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela sommaren
Från
99 kr
Beställ här
Vill du läsa hela sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kr. Ingen bindningstid.
Betala per år
Från
2 499 kr
Beställ här
Du kan spara över 1 000 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Gunnar Wesslén
Text
Ämnen i artikeln
Detta kanske också intresserar dig
Mamma förlorade benen i sprängning – livstids fängelse för krimfluencer
Säpo: Iran fortsätter värva unga för attentat
Nazister i Almedalen: ”Stora töntar”
Så förändras dina mediciner när du får vätskebrist
Keir Starmer avgår som premiärminister