Hoppa till innehållet

Utrikes

EU: Märk politiska annonser i sociala medier

Bild: Håkon Mosvold Larsen

Dagens ETC.

Vem står bakom ­annonserna i dina flöden och vilka känsliga uppgifter om dig har använts? Dessa frågor måste kunna besvaras enligt EU-kommissionen som nu vill reglera annonser på sociala medier.

För att stärka transparensen bland väljare inför EU-valet 2023 har EU-kommissionen lanserat ett nytt förslag som ska markera betalannonser.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

Prova en vecka

Från

Provläs alla låsta artiklar en hel vecka utan kostnad. Avsluta när du vill.

Betala per månad – halva priset

Från

Du får halva priset första månaden. Avsluta när du vill.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser