Hoppa till innehållet

Kultur & Nöje

Detta är deinfluencing – den nya trenden på Tiktok

Katie och Lulu är två Tiktok-användare som använt sig av #definfluencing.

Katie och Lulu är två Tiktok-användare som använt sig av #definfluencing.

Dagens ETC.

Under våren har en ny trend växt stort på Tiktok – deinfluencing. Men det som först framstår som ett positivt fenomen visar sig vara samma skit i ny förpackning.

De flesta vet att influencers är varumärkesbyggare som använder relationen till sina följare för att kränga saker åt företag. Eller som det heter på influencerspråk: ”att göra samarbeten”.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från
Lås upp alla låsta artiklar en vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från
Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från
Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser
00:00 / 00:00