Hoppa till innehållet

ETC Stockholm

De fick sin hemmafest sponsrad

 Louise Valentin och Lina Rengius Persson fick bland annat sponsring för att göra eget godis med ”Konceptfesten”-tryck.
Louise Valentin och Lina Rengius Persson fick bland annat sponsring för att göra eget godis med ”Konceptfesten”-tryck. Bild: Bild: Amanda Schulin

ETC Stockholm.

När Louise Valentin och Lina Rengius Persson råkade brygga mer öl än de hade räknat med bestämde de sig för att ha fest. Men projektet växte till ett socialt experiment med sponsorer och ett eget varumärke.

Det hela började med att studenten Lina Rengius Persson ville prova att brygga egen öl med olika smaker. Hon engagerade sin kompis Louise Valentin, och snart stod de där med betydligt mer öl än de kunde dricka upp själva. Då beslutade de att bjuda in vänner som kunde hjälpa dem med drickandet. Men när de började planera utökades festen snart till ett koncept – de hade märkt att idéer om kreativ marknadsföring tog sig in lite överallt. I en tid då alla ska vara sitt personliga varumärke både i arbetslivet och privat blev deras fest till ett socialt experiment. Kunde en helt vanlig hemmafest bli sponsrad? 

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på ETC Stockholm!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar en vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från

Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser

Ämnen i artikeln