Hoppa till innehållet

Klimat & Miljö

Så svarar Syngenta på kritiken

Dagens ETC

Syngentas hållbarhetschef slår ifrån sig kritiken om att tävlingen för biologisk mångfald är ett sätt att gröntvätta varumärket.

När Dagens ETC ringer upp Syngentas Erik Jönsson, som är med och arrangerar Böndernas blomstrande idéer, svarar han snabbt på frågan om syftet med tävlingen:

– Det är naturligtvis i grund och botten en del i Syngentas branding och marknadsföringskampanj. Men tanken är också att belysa lantbrukarnas fina initiativ för att vårda och ta hand om landskapet – vi vill stärka deras självförtroende helt enkelt.

Vill du fortsätta?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.

POPULÄRT VAL: Läs hela sommaren

Från
99 kr för 3 mån
Beställ här

Vill du läsa hela sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser