Dagens ETC
Miljövänlig, ekologisk och grön är exempel på begrepp som inte får användas hur som helst i reklamen. Det har Konsumentverket och Marknadsdomstolen slagit fast. Men i jakten på de medvetna konsumenterna hittar företag andra nya sätt att grönmåla sina produkter. – Vi behöver få in anmälningar och klagomål från allmänheten, säger Ulf Stefansson, jurist på Konsumentverket.
Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 29 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela hösten
Vill du läsa hela hösten till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Text
Ämnen i artikeln
Detta kanske också intresserar dig
Klimatforskaren Johan Rockström: ”Vi har inte längre råd med nya löften utan leverans”
God natt, Malmö – och god morgon, Basel
Nya larmet: Hetta dödar en person i minuten
Nya rapporten avslöjar: Så mycket mer släpper de rikaste ut
Så lyckas svenska klimatskeptiker lura dig