
Dagens ETC
Genom mängder med reklam för nyproducerade prylar bidrar svensk dagspress till att upprätthålla slit- och slängsamhället. Extra problematiskt är det för medier som samtidigt har en seriös miljö- och klimatbevakning, enligt en ny forskningsstudie.
– Det skapar ett dilemma eftersom de är beroende av annonsintäkterna, säger huvudförfattaren Kristina Boréus, professor i statskunskap vid Uppsala universitet.

Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 28 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela hösten
Vill du läsa hela hösten till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Text
Relaterade artiklar
Ämnen i artikeln
Detta kanske också intresserar dig

Fortum larmar: Öka användningen av el

Hård kritik mot fiskeministern: ”Tar inte ansvar för sillens utveckling”

Är det verkligen hälsosamt att äta vattenrenande musslor?

Nu kan Piteåborna åka buss gratis

Forskare uppmanar EU: Urholka inte hållbarhetslagarna
