Dagens ETC
Genom mängder med reklam för nyproducerade prylar bidrar svensk dagspress till att upprätthålla slit- och slängsamhället. Extra problematiskt är det för medier som samtidigt har en seriös miljö- och klimatbevakning, enligt en ny forskningsstudie.
– Det skapar ett dilemma eftersom de är beroende av annonsintäkterna, säger huvudförfattaren Kristina Boréus, professor i statskunskap vid Uppsala universitet.
Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 29 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela hösten
Vill du läsa hela hösten till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Text
Relaterade artiklar
Ämnen i artikeln
Detta kanske också intresserar dig
Hotfull hatvåg mot Greta efter skogsprotest: Kör över henne!
Helldéns krav på Kristersson inför EU-toppmötet: Sluta bromsa klimatmålen
Moderaterna förlorar prestigeomröstning: ”Besviken”
ICA premierar trålfiskad strömming: ”Helt ofattbart”
Skogsprofessorns kritik i åtta punkter