Hoppa till innehållet

Mötet

Andrew Simms: ”Ett enkelt sätt att sluta uppmuntra självförstörelse”

Till innehåll

– Forskning visar dessutom att vår exponering för reklam från väldigt tidig ålder undergräver vårt välbefinnande, säger Andrew Simms.

Bild: Kristofer Dittmer

Dagens ETC.

Kampen för en beboelig planet utkämpas på många fronter. Men länge nog har vi utan större motstånd pepprats av reklambudskap om klimatförstörande fossilbilar, flygresor och oljebolag. Här är det hög tid för en motoffensiv, tycker den engelske miljöprofilen Andrew Simms, som i sin nya bok visar vägen mot fossilreklamens bannlysning.

”Jag kommer bli hundra år gammal!” utbrister den lilla flickan i den amerikanska tidningsannonsen från 1946 och tittar glatt på sin doktor. ”Och det kan hon kanske bli” – fortsätter annonsen – ”för läkarvetenskapens häpnadsväckande framsteg har förlängt den förväntade livslängden med åratal.” 

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar en hel vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från

Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser

Ämnen i artikeln