Dagens ETC
Svenska företag ska ta fram världens första stål utan kol – och minska vårt lands utsläpp av koldioxid med upp till tio procent. Men när ståltillverkningen ställer om behöver Luleås energiförsörjning göra detsamma.
– Vårt mål är en fossilfri fjärrvärme till år 2030, säger Malin Larsson vid Luleå Energi.
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 30 000 andra – prenumerera på Sveriges snabbast växande dagstidning. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela våren
Vill du läsa hela våren till superpris? Prova 3 månader för 99 kr. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara över 1 000 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Detta kanske också intresserar dig
Skarp kritik mot moderata politikern efter hemlighetsbeskedet
Rekordvarm vår oroar Sveriges bönder: ”Skörden riskerar att utebli”
Aktivisternas kupp på museet: Satte upp skylt från Miljödepartementet
De ultrarika i skottgluggen – svenskarna vill se hårdare klimatkrav
Så kapar du flygsemesterns utsläpp: ”Inte hållbart men klimatsmart”