
The Guardians annonsintäkter uppgår till många miljoner. Trots det meddelade tidningen och mediehuset förra veckan att de säger nej till annonsering från spelbolag framöver.
Bild: Shutterstock och TTDagens ETC
Svenska fotbollsmagasinet Offside gjorde det redan för fem år sedan. Nu har stortidningen The Guardian beslutat att stoppa all spelreklam. Men i en bransch allt mer beroende av speljättarnas annonspengar tror få att svenska mediebolag kommer göra samma sak.

Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela sommaren
Vill du läsa hela sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Text
Relaterade artiklar
Detta kanske också intresserar dig

Bajen-bas opinionsbildar i SD:s propagandakanal

Ministern: Tar avstånd från all politisk extremism

Nya lagen om textilavfall slår mot ideella secondhand-affärer

S-tidning pekade ut minister med nazianhörig

Därför namnger vi inte ministern
