
The Guardians annonsintäkter uppgår till många miljoner. Trots det meddelade tidningen och mediehuset förra veckan att de säger nej till annonsering från spelbolag framöver.
Bild: Shutterstock och TTDagens ETC
Svenska fotbollsmagasinet Offside gjorde det redan för fem år sedan. Nu har stortidningen The Guardian beslutat att stoppa all spelreklam. Men i en bransch allt mer beroende av speljättarnas annonspengar tror få att svenska mediebolag kommer göra samma sak.

Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 28 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela hösten
Vill du läsa hela hösten till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Text
Relaterade artiklar
Detta kanske också intresserar dig

Ilskan mot regeringen efter bidragstaket: ”Totalt systemskifte”

Riazat har formellt lämnat Vänsterpartiets partigrupp

Morgan Johansson (S): ”Ingen kan längre blunda för vad som sker”

KDU: Gör inget halvdant

Moderaterna presenterar ny hård skola – tillsammans med IES
