Hoppa till innehållet

Inrikes

Sex i reklam säljer inte

Bild: BILD: JESSICA GOW/SCANPIX

Dagens ETC

Kan det vara så att sex faktiskt inte säljer? En ny studie visar att så kan vara fallet.

Studien visar att både köpviljan och förmåga att minnas varumärkena försämrades i reklam med sexuellt innehåll.

– Det här antagandet om att sex säljer, det stämmer inte enligt vår studie. Det finns inga tecken på att det har en positiv effekt, säger John Wirtz, reklamprofessor vid Illinois universitet i USA, enligt ett pressmeddelande.

Vill du fortsätta?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.

POPULÄRT VAL: Läs hela sommaren

Från
99 kr för 3 mån
Beställ här

Vill du läsa hela sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser