Hoppa till innehållet

Inrikes

Så gick det efter fackets kampanj för att locka Foodora-buden

Transport ville locka cykelbud med sin nya kampanj.
Transport ville locka cykelbud med sin nya kampanj. Bild: Bild: Janerik Henriksson/TT

Dagens ETC.

Tre frågor till Mats H Andersson,ombudsman på Transportarbetarförbundet och ansvarig för kampanjen ”Join the Union”, riktad mot Foodoras cykelbud.

Er kampanj i kollektivtrafiken och i sociala medier inleds med orden: ”Hey Rider! Do you work at Foodora? The Swedish Transport Workers Union is the only way to safe working conditions”. Varför skriver ni på engelska?

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar en vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från

Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser
00:00 / 00:00