Hoppa till innehållet

Inrikes

Så bra funkar företagens nya klimatprofil

Bild: Bild: Henrik Montgomery/Björn Larsson Rosvall/Johan Nilsson/TT

Dagens ETC

Max och Way Out West gjorde det i somras. Ikea och H&M är på väg. Att komma ut som klimatpositiv är det nya gröna. Men går det att konsumera sig ur klimatkrisen?

”För varje tugga hjälper du till att förbättra jordens klimat”. Det har varit Max Burgers budskap under sommaren. Från och med nu, menar Max, ”är alla våra burgare klimatpositiva”. Häromveckan kom även musikfestivalen Way Out West ut som klimatpositiv. Och några av Sveriges största företag, Ikea och H&M, har nyligen lanserat planer för att bli – klimatpositiva.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar en hel vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från

Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser