Hoppa till innehållet

Inrikes

Ilska mot Preems nya kampanj: Kycklingkorv inte vegetariskt

Dagens ETC.

I en ny kampanj marknadsförde drivmedelskedjan Preem sin nya kycklingkorv med hashtagen "vegetariskt". Reklamen har fått många att reagera kraftigt.

I dagarna lanserar Preem en ny kycklingkorv. Något företaget valt att lansera med en kampanjfilm på twitter. Det sponsrade inlägget märktes ursprungligen med hashtagen "vegetariskt".

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar en vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från

Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser
00:00 / 00:00