Hoppa till innehållet

Inrikes

Ilska mot Preems nya kampanj: Kycklingkorv inte vegetariskt

Dagens ETC.

I en ny kampanj marknadsförde drivmedelskedjan Preem sin nya kycklingkorv med hashtagen "vegetariskt". Reklamen har fått många att reagera kraftigt.

I dagarna lanserar Preem en ny kycklingkorv. Något företaget valt att lansera med en kampanjfilm på twitter. Det sponsrade inlägget märktes ursprungligen med hashtagen "vegetariskt".

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

Prova en vecka

Från

Provläs alla låsta artiklar en hel vecka utan kostnad. Avsluta när du vill.

Betala per månad – halva priset

Från

Du får halva priset första månaden. Avsluta när du vill.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser