
Dagens ETC
På Instagram beskrev influencern och journalisten Ann Söderlund inte bara sin egen sorg, utan även sina kusiners. Skådespelerskan Malin Berghagen valde också ett intimt grepp när hon postade bilder på sin avlidne granne och beskrev hans kärlek till trädgårdsarbete. Problemet? Inläggen är betalda annonser där de döda blivit reklampelare för en begravningsbyrå.
– Det första ordet som kom till mig var osmakligt, säger prästen och konstnären Kent Wisti.

Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs ända till i sommar
Vill du läsa ända till sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Text
Detta kanske också intresserar dig

Sjöstedt utanför domstolen: ”Mycket svenska medier här”

Hirvonen (MP): ”Man inför en ny lägstanivå för fattigdom i Sverige”

Hemliga och preventiva tvångsmedel ska användas mot barn

Tre döda i skottlossning i Uppsala

Joakim Medins hälsning inför rättegången: ”Icke skyldig”
