
Dagens ETC
Riksbankens räntebesked, tajtare plånbok och större behov strategiskt tänkande. Där har du tre faktorer som bidrog till minskad försäljning under årets Black week jämfört med fjolårets.
– Fler använder tidsperioden för att handla julklappar till nedsatt pris, säger Emma Lindgren, expert på digital konsumtion på Svea Bank.

Maja-Wera Honkanen
Text
Shoppinghögtiden Black friday har kommit och gått. Och enligt statistik från Prisjakt och Svea bank är årets facit minskad e-handelsförsäljning med 2,2 procent under den förlängda Black week-perioden jämfört med fjol.
Vill du fortsätta läsa?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela vintern
Vill du läsa hela vintern till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Maja-Wera Honkanen
Text
Detta kanske också intresserar dig

Skräcktimmarna på skolan: ”Vi staplade skolbänkar mot fönstren”

JO-kritik mot dubbelbeläggning på häkten

Här slutar spåren från misstänkte massmördaren – mystiskt fotoalbum på nätet

Risbergskas elever får inte riktat stöd

Fyra av sex skadade i Örebro är kända av moskén
