Tre frågor
”Size zero har aldrig försvunnit”

Susanne Ljung.
Bild: Jessica Gow/TTDagens ETC.
En granskning i tidningen Resumé visar att förra årets anmälningar till Reklamombudsmannen gällande bristande kroppsideal är det högsta sedan 2009.
– Grundstommen i framför allt high fashion från de stora modehusen har alltid varit det ouppnåeliga idealet, säger journalisten Susanne Ljung
Det är ju inte bara antalet anmälningar som ökat. Enligt till exempel Vogue Business var 96 procent av de kläder som visades upp under ”fashion month” nyligen i storlek 0-4. Är det en tillbakagång vi ser?
Vill du fortsätta läsa?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Lås upp alla låsta artiklar en vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.
Läs digitalt i 3 mån
Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.
Betala per år
Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.