
Dagens ETC
Snabbmatskedjor använder sociala medier för en aggressivare marknadsföring mot låginkomst länder, visar en ny studie. Något som forskare varnar kan leda till dåliga matvanor och hälsoproblem för unga.– Det här är problematiskt för de produkter de marknadsför är främst de med mycket fett, socker och salt, som vi vet är kopplade till dålig kost och hälsa, säger rapportförfattaren Omni Cassidy.
Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 28 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela hösten
Vill du läsa hela hösten till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Text
Detta kanske också intresserar dig

Läkare utan gränser: Stort behov av billigare hivmedicin

CAN: Ovanligt att unga dricker på grund av ångest

Ny studie: Därför lever 100-åringar så länge

Fler kvinnor utan livmoder ska få hjälp att få barn

Kvinnor med PMS har ökad risk för hjärt- och kärlsjukdomar
