Hoppa till innehållet

Utrikes

Rysk rymdreklam kan vara i omloppsbana 2021

Startrocket själva kallar sina lysande reklampelare ”orbital displays”.
Startrocket själva kallar sina lysande reklampelare ”orbital displays”. Bild: Bild: Startrocket

Dagens ETC

Det ryska företaget Start Rocket vill fylla natthimlen med reklam. Reaktionerna är övervägande negativa, vilket var väntat, enligt Alexy Skorupsky i Startrocket-teamet. ”När tv var nytt var det heller ingen som älskade annonser”, säger han.

Himlavalvet har länge varit den sista reklamfria utsikten en stadsbo kan vila ögonen på. Men om det ryska uppstarts­företaget Startrocket ror i land sin idé kommer kända varumärkens logotyper snart att stråla ikapp med månen och stjärnorna på natthimlen.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar en hel vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från

Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser