Hoppa till innehållet

ETC Göteborg

"Största utmaningen är att få folk ur tv-soffan"

Frölunda HC möter Skellefteå AIK under SHL-fialen på hemmaplan i Scandinavium.
Frölunda HC möter Skellefteå AIK under SHL-fialen på hemmaplan i Scandinavium. Bild: Bild: Adam Ihse/TT

ETC Göteborg

Från Jill Johnson till Frölunda Hockey. Steget kan tyckas långt, men för Åsa Nathell är jobbet fortfarande att få publiken att komma, trivas och konsumera. – Men hockeyvärlden är helt ny för mig och fantastisk. Jag är i en förälskelsefas.

150 miljoner kronor om året. Så mycket kostar det att driva en professionell ishockeyklubb i Göteborg med ambitionen att tillhöra den absoluta Europatoppen.

Åsa Nathell, 49, är Frölunda HC:s nya kommersiella chef. Hennes jobb är att se till att klubben drar in de där 150 miljonerna och helst ännu mer. En av hennes viktigaste uppgifter är att utveckla arenaupplevelsen och få fler att komma på matcherna i Scandinavium.

Vill du fortsätta?

Bli prenumerant på ETC Göteborg!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.

POPULÄRT VAL: Läs hela sommaren

Från
99 kr för 3 mån
Beställ här

Vill du läsa hela sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.


Betala per år

Från

Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser

Ämnen i artikeln