Hoppa till innehållet

Litteratur

Även vänstern är besatt av sin egen spegelbild

Bild: Rob Trendiak, Press (montage)

Dagens ETC.

Naomi Klein förnekade länge att hon var ett varumärke. I sin nya magnifika bok ”Doppelgänger” inser hon hur fel hon hade, och dyker istället ner i samtidens självbespegling.

Men allt som dras in i försäljningens mekanismer tappar udden och dör, skriver Selma Brodrej.

Doppelgänger – En färd genom spegelvärlden

av Naomi Klein

Översättning: Ola Nilsson

Ordfront förlag

469 sidor

Tidigt i Naomi Kleins nya bok ”Doppelgänger” berättar författaren om ett samtal hon haft med sina studenter på universitetet. Hon undervisar i en kurs som heter ”Jaget som företag” där det personliga varumärkets genomslag och historia undersöks. Studenterna, som alla är i 20-årsåldern, får i uppgift av Klein att försöka minnas första gången de kom i kontakt med idén om ett personligt varumärke.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar en hel vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från

Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser