Hoppa till innehållet

Kultur & Nöje

Trenderna bland influencers 2022: ”Femtio nyanser av smaklöshet”

Bild: Montage. TT / Bloggbevakning / Skärmdumpar

Dagens ETC.

De har shoppat vardagsväskor för 100 000 kronor, gjort ­reklam för diktatursemestrar och blivit maktfaktorer i riksdagsvalet. ­Blogg­bevaknings Camilla Gervide sammanfattar trenderna bland svenska influencers i år – och vad som stuckit ut.

– Där pengarna går in går moralen ut.

Politiken

2022 blev året då många influencers engagerade sig i det svenska valet. Få lyfte fram ett enkilt parti, men desto fler uppmanade sina följare att rösta. Det konstaterar Camilla Gervide som driver den stora bloggen Bloggbevakning, som har miljontals sidvisningar i månaden och närstuderar sociala medier-världen.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar en hel vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från

Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser