
ETC Sundsvall
Sundsvalls Bryggeri lanserade år 1953 sin egna version av Coca Cola som fick namnet Rio Cola. Inför lanseringen tappades 7 000 flaskor i timmen, det vil säga 840 000 under en arbetsvecka, för att kunna möta den höga förväntade efterfrågan.Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på ETC Sundsvall!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 29 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela hösten
Vill du läsa hela hösten till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Ämnen i artikeln
Detta kanske också intresserar dig

Pascal Engman: ”Vårdare inledde sexuella förbindelser med tjejerna på HVB-hemmen”

Richard Turpin om Putin-kritiken: ”Jag är inte antidemokratisk”

D'Angelo skapade musik som förändrade liv

Myten om ”peak woke” – året då vi var som mest pk

Monika Fagerholm är nästan fuskigt bra
