Hoppa till innehållet

Kommentar

Kristin McMillen: Problemet är inte 500 – Alex Schulman är också köpt

”Storpoddaren Alex Schulman – jätteköpt av sina annonsörer i ”Alex och Sigge”, men samtidigt kolumnist i DN. Influencers och poddare som Brita Zackari, Amie Bramme Sey och Fanna Ndow Norrby – alla köpta för att göra reklam, men jobbar också som programledare i SVT” skriver Kristin McMillen.

”Storpoddaren Alex Schulman – jätteköpt av sina annonsörer i ”Alex och Sigge”, men samtidigt kolumnist i DN. Influencers och poddare som Brita Zackari, Amie Bramme Sey och Fanna Ndow Norrby – alla köpta för att göra reklam, men jobbar också som programledare i SVT” skriver Kristin McMillen.

Bild: Christine Olsson/TT, Fredrik Sandberg/TT, Faksimil Aftonbladet (montage)

Dagens ETC.

Det är inte 500-konsulterna som gjort mest fel. De har ju bara gjort lite ”skön PR” när de invaderat kultursidorna. Felet är mediernas. Och en samtid där alla tävlar om att vara sell outs, skriver Kristin McMillen.

Det här är en kommentar.
Det är skribenten och inte Dagens ETC som står för åsikten.

”Varför leder en pr-byrå kultursidornas samtal?” Den frågan ställde sig Eric Rosén på Aftonbladet Kultur i helgen, i en text om att PR-konsulter från kommunikationsbyrån 500 Stockholm plötsligt dykt upp på tre av Sveriges största kultursidor som gubben i lådan (med sponsrad bjudöl i hand).

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

BARA IDAG: Prova en hel månad utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar en hel månad utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från

Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser