Kommentar
Johan Svensson: Jag såg min barndom vara över på scen – och det var toppen
Nicky Byrne, Kian Egan och Shane Filan i Westlife på Gröna lund på söndagen.
Dagens ETC.
När man om andra band säger att de ”borde lägga av i tid” eller hur deppigt det är när de desperat försöker hålla sig relevanta, är det uppfriskande med Westlife som aldrig gjort anspråk på relevans, skriver Johan Svensson efter att ha sett sina barndomsidoler i Westlife vara okej på Gröna lund.
Det är skribenten och inte Dagens ETC som står för åsikten.
Johan Svensson
Grafik
Det är rörande hur packad publiken är på Gröna lund när Westlife ska upp på scen. Publiken avger försök till ekon från en tid då tjejskrik var vardag för de nu medelålders irländarna som väntar bakom scen. Så drar ett oerhört fult, metalliskt, AI-aktigt videomontage igång på storbildsskärmarna, två rökmaskiner börjar pysa och ett manfallet Westlife studsar ut på scen till en av deras senaste singlar ”Starlight”. De ropar ”come on Stockholm” samtidigt som de lagom synkat side-steppar och boyband-pekar sig igenom låten.
Vill du fortsätta läsa?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
BARA IDAG: Prova en hel månad utan kostnad
Lås upp alla låsta artiklar en hel månad utan kostnad. Ingen bindningstid.
Läs digitalt i 3 mån
Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.
Betala per år
Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Johan Svensson
Grafik