Hoppa till innehållet

Kommentar

Jenny Aschenbrenner: Har influencers sålt sin själ till mammon? Det verkar onekligen så

Jenny Aschenbrenner
Bild: AP/TT & Shutterstock

Dagens ETC.

En debatt om hur mycket vissa influencers egentligen sålt sin själ puttrar på kultursidorna.

Jenny Aschenbrenner om tomma teorier som skramlar genom spalterna när millenials anklagar varandra för att vara sellouts.

Det här är en kommentar.
Det är skribenten och inte Dagens ETC som står för åsikten.

Det finns ingen poäng med ett skilja mellan reklam och konst och journalistik, och det går att bevisa med slovenska filosofer och franska sociologer. Det menar influencers som i en pågående kulturdebatt slår teoretiker i huvudet på sina meningsmotståndare. 

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från
Lås upp alla låsta artiklar en vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från
Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från
Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser
00:00 / 00:00