800 Dagar
Hyllade barnklädesmärket lägger ner – för miljöns skull
Dagens ETC.
En kavalkad av färger och kreativa mönster är kännetecknande för det uppskattade barnklädesmärket Mixed Grill. Förra året ökade omsättningen med 100 procent, till två miljoner kronor, men trots att affärerna går bra väljer grundaren Joanna Lemnelius nu att pausa produktionen. Webbshoppen är stängd och för tillfället produceras inget nytt, berättar hon för nyhetssajten Breakit.
Vill du fortsätta läsa?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Lås upp alla låsta artiklar en vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.
Läs digitalt i 3 mån
Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.
Betala per år
Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.