Hoppa till innehållet

Klimat & Miljö

Swappie vill gå före i klimatkampen

Bild: Swappie

Dagens ETC.

Med mottot ”köp smart, inte nytt” har finska Swappie på sex år gått från nystartat bolag till en omsättning på över en miljard kronor.

För Dagens ETC berättar Sverigechefen Eeva-Lotta El Hosri om deras bidrag till klimatkampen.

Affärsidén – att köpa in, piffa upp och sälja begagnade mobiltelefoner – har inte bara gjort Swappie till Europas snabbast växande bolag, det har också gjort dem till en av den cirkulära ekonomins banérförare.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar en hel vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från

Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser