
Arbetare bygger en aveny, kallad Liberdade, eller Frihet, inför FN:s klimattoppmöte COP30 i Belém, Brasilien.
Bild: Jorge Saenz/APDagens ETC
FN uppmanar reklam- och PR-branschen att dumpa fossilbolagen från sina rullor. Ändå har Edelman fått uppdraget att ansvara för kommunikationen kring nästa klimattoppmöte, COP30, i Brasilien – trots att samma PR-byrå redan tjänar Shell i samma land.
– Det går inte att vara en bra byrå åt COP och samtidigt tjäna en mycket större fossilkund, säger klimataktivisten Gustav Martner, tidigare ordförande för Sveriges kommunikatörer.
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela sommaren
Vill du läsa hela sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Ämnen i artikeln
Kommentarer
Den här konversationen modereras enligt ETC:s communityregler. Läs reglerna innan du deltar i diskussionen. Tänk på att hålla god ton och visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Olämpliga inlägg kommer att tas bort och ETC förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.
Detta kanske också intresserar dig

Statsepidemiologen: ”Jag äter inte kött”

Juli-statistik från svenska flygplatser: Fortsatt fler som flyger

Sverige i statligt samarbete med Israel om framtidens mat – medan Gaza svälts

Regeringen skjuter miljömålen i sank

Ministrarna mot väggen: Vad vet de egentligen om klimatet?
