
Dagens ETC
En ny brittisk studie sammanväger statistik från en rad källor för att landa i slutsatsen: Ja, reklam för tunga, utsläppsintensiva fordon lockar faktiskt fler att köpa sådana fordon – och neutraliserar dessutom all kommunikation som handlar om välja grönare transportmedel.
Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 29 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela hösten
Vill du läsa hela hösten till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Text
Detta kanske också intresserar dig

Rebeller fick prata till punkt i myndighetens lobby

Ozzy Osbourne: Världens första miljörockguru?

MP-beslutet på kongressen: Nu förbjuder vi privatjet och lyxyachter

Varningen: En bensinbil kan bli ditt livs sämsta köp

Klimatministern gravid – missar toppmöte
