
Arla, som är världens fjärde största mejeriproducent, har meddelat att bolagets utsläpp ska ner till nettonoll om 26 år. Men en ny rapport visar att målet är omöjligt att uppnå med företagets nuvarande strategier.
Bild: TTDagens ETC
Arla har tidigare varit i blåsväder för att ha vilselett konsumenter med sin hållbarhetsreklam.
Nu visar en granskning att mejerijättens nuvarande strategi gör det omöjligt för företaget att nå sitt eget mål om nettonollutsläpp till 2050.

Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela sommaren
Vill du läsa hela sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Text
Ämnen i artikeln
Kommentarer
Den här konversationen modereras enligt ETC:s communityregler. Läs reglerna innan du deltar i diskussionen. Tänk på att hålla god ton och visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Olämpliga inlägg kommer att tas bort och ETC förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.