
Dagens ETC ringer upp Martin Kinnunen för att fråga vad han tycker är det störigaste med Vattenfalls nya reklam.
Bild: Christine Olsson/TT, Skärmdump (montage)Dagens ETC
Vattenfall tar hjälp av mustige Hollywood-skådisen Samuel L Jackson för att ge vindkraft en bättre image. Vilket upprör Martin Kinnunen (SD).
– I Sverige har Vattenfall haft fem år på raken med förluster i den svenska vindkraftsdivisionen. Samtidigt försöker de tala om för människor att det här är något fantastiskt, jättebra, och du får sjögräschips och så vidare. Det är tramsigt. Jag tycker inte att ett statligt bolag bör syssla med den här typen av polariserande marknadsföring.
Men tål kritiken från SD:s miljö- och klimatpolitiske talesperson en faktagranskning?
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 29 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela hösten
Vill du läsa hela hösten till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Ämnen i artikeln
Kommentarer
Den här konversationen modereras enligt ETC:s communityregler. Läs reglerna innan du deltar i diskussionen. Tänk på att hålla god ton och visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Olämpliga inlägg kommer att tas bort och ETC förbehåller sig rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.
Detta kanske också intresserar dig

Protester mot giftfabrik får draghjälp av influencer

Varför är du vegan?

Vegotrend på nedgång

Ny forskning: Stöd till de mest utsatta ökar viljan att betala klimatskatt

De tog klimaträttvisa till världens högsta domstol – vinner alternativa Nobelpriset
