800 Dagar

The Guardian: ”Läsare vill att vi ska gå längre”

Bild: Bild: Shutterstock

Dagens ETC. Tidigare i år fattade The Guardian beslut om att stoppa alla annonser från olje- och gasbolag. I dag kan mediekoncernen konstatera att responsen varit överväldigande positiv.

– Vi hoppas kunna inspirera andra medieorganisationer, säger Brendan O’Grady, kommunikationschef på Guardian Media Group.

Det var i slutet av januari i år som den inflytelserika brittiska tidningen The Guardian meddelade att de stoppar alla annonser från företag som utvinner fossila bränslen. Därmed blev tidningen det första stora internationella medieföretaget som tog steget, fyra månader efter att Dagens ETC gjorde det.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

Betala per vecka

Från
Din prenumeration på Dagens ETC förnyas varje vecka. Avsluta när du vill.

Betala per månad

Från
Din prenumeration på Dagens ETC förnyas varje månad. Avsluta när du vill.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser