Klimat & Miljö
Enkät: Tycker du att parkeringsavgiften för suvar borde vara högre än för andra bilar i innerstan?
Dagens ETC
I ett försök att avskräcka suv-ägare från att köra i Paris innerstad föreslår stadens styrande högre p-avgifter för stora bilar. Det ska ge en signal till biltillverkare: sluta producera så stora bilar, de är inte välkomna, de tar plats, ger stora utsläpp och är farligare än mindre bilar för gångtrafikanter.
Vad tycker svenskarna? Borde stora städer som Stockholm höja p-avgifterna för suvar?
Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 30 000 andra – prenumerera på Sveriges snabbast växande dagstidning. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela sommaren
Vill du läsa hela sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kr. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara över 1 000 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Text
Detta kanske också intresserar dig
Skarsgårds hån mot SD: ”De verkar ha så tråkigt”
Thomas Stenström sjunger mot Åkesson: ”Allt står på spel”
Var är det klimatsmartast att tågsemestra?
Artister och klimataktivister ordnar konsert – mitt under Åkessons tal
Mammornas hopp om ny klimatvåg: ”Precis på väg att vända”