Hoppa till innehållet

Dagens ETC granskar

Så drar TV4-profilens vilda klickjakt in miljoner

Bild: Maja Suslin/TT

Dagens ETC.

Marcus Oscarsson är ­Sveriges mest kända åsiktssäljare. Han har byggt sin popularitet i TV4 och förädlar den nu med en egen sajt som driver in klick från sociala medier. Ofta med grovt förenklade rubriker. Men det är lönsamt, väldigt lönsamt.

Med en miljonpublik på tv och online har Marcus Oscarsson en omatchad möjlighet och makt att bilda och påverka opinionen i samhället. Hans unika tilltal och insatser med att förklara politik på ett enkelt och roligt sätt i TV4 är både hyllade och prisbelönta.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar en vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

Läs digitalt i 3 mån

Från

Prova 3 månader digitalt till superpris. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser

Relaterade artiklar

Ämnen i artikeln