Tobias Baudin (S) menar att Ebba Busch (KD) ägnar sig åt att ”kasta skit”.
Bild: Johan Nilsson/Lars Schröder/TTDagens ETC
Ebba Busch anklagar Magdalena Andersson för att ha ”banat väg för antisemitismen” i en intervju med SvD. Uttalanden som får Socialdemokraterna att reagera kraftigt.
– Man baxnar. Man håller på att trilla av stolen. Att en partiledare i Sverige faktiskt säger så, att hon dessutom är vice statsminister, säger partisekreteraren Tobias Baudin.
Nu bemöter också Ebba Busch kritiken efter hennes påståenden.
Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 30 000 andra – prenumerera på Sveriges snabbast växande dagstidning. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela sommaren
Vill du läsa hela sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kr. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara över 1 000 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Text
Relaterade artiklar
Ämnen i artikeln
Detta kanske också intresserar dig
Mamma förlorade benen i sprängning – livstids fängelse för krimfluencer
Säpo: Iran fortsätter värva unga för attentat
Nazister i Almedalen: ”Stora töntar”
Så förändras dina mediciner när du får vätskebrist
Keir Starmer avgår som premiärminister