Hoppa till innehållet

Inrikes

Timbro är ute och cyklar – åt Foodora: ”Svettigt”

Fredrik Kopsch, chefsekonom på Timbro, jobbar i fyra dagar som Foodorabud.

Fredrik Kopsch, chefsekonom på Timbro, jobbar i fyra dagar som Foodorabud.

Bild: Timbro Press, Skärmdumpar Timbros Youtubekanal

Dagens ETC

I fyra dagar cyklar Timbros chefsekonom Fredrik Kopsch runt i centrala Stockholm iförd Foodoras rosa uniform för att leverera mat till hungriga användare. Det är inte ett oväntat karriärbyte utan en ny kampanj i samarbete med gigjätten Foodora. Men den möter kritik.

– Det blir inte en korrekt bild, säger Jacob Lundberg på GigWatch.

Fredrik Kopsch fick en trög start på karriären som cykelbud åt Foodora – med bara fyra leveranser de första 90 minuterna. Under tiden kommunicerade han med cirka 150 tittare som följer kampanjen live på Youtube. I fyra sändningar ska Timbro livesända cykelturerna med efterföljande diskussion på Timbros kontor i centrala Stockholm. När chefsekonomen plockar upp eller levererar en beställning klipper sändningen till en tillfällig studio där två anställda på Timbro svarar på frågor, tipsar om böcker och underhåller tittare.

Vill du fortsätta läsa?

Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det loggar du in här .

JUST NU: Prova en vecka utan kostnad

Från

Lås upp alla låsta artiklar en hel vecka utan kostnad. Ingen bindningstid.

3 månaders sommarrabatt

Från

Hela sommaren till superpris: 3 mån för 99 kr. Ingen bindningstid.

Betala per år

Från

Spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Detta ingår:

  • Tidning varje dag i veckan
  • Läs den digitalt när och var du vill
  • Läs låsta artiklar på ETC.se
  • Tillgång till arkivet på sajt och i app
  • Garanterat inga fossila annonser