
Fredrik Kopsch, chefsekonom på Timbro, jobbar i fyra dagar som Foodorabud.
Bild: Timbro Press, Skärmdumpar Timbros YoutubekanalDagens ETC
I fyra dagar cyklar Timbros chefsekonom Fredrik Kopsch runt i centrala Stockholm iförd Foodoras rosa uniform för att leverera mat till hungriga användare. Det är inte ett oväntat karriärbyte utan en ny kampanj i samarbete med gigjätten Foodora. Men den möter kritik.
– Det blir inte en korrekt bild, säger Jacob Lundberg på GigWatch.

Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 24 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela sommaren
Vill du läsa hela sommaren till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.

Text
Detta kanske också intresserar dig

Fler barn ska slippa träffa våldsamma föräldrar

Ebbas dotter dog av skador från födseln: ”Det handlar om övergrepp”

Få åtalas för misstag i vården

Anna-Karin Hatt om vinster i skolan: ”Vi försvarar valfriheten”

Skoljätten kritiseras för att låta barn gå hungriga – köper Porsche till bolaget
