Fredrik Kopsch, chefsekonom på Timbro, jobbar i fyra dagar som Foodorabud.
Bild: Timbro Press, Skärmdumpar Timbros YoutubekanalDagens ETC
I fyra dagar cyklar Timbros chefsekonom Fredrik Kopsch runt i centrala Stockholm iförd Foodoras rosa uniform för att leverera mat till hungriga användare. Det är inte ett oväntat karriärbyte utan en ny kampanj i samarbete med gigjätten Foodora. Men den möter kritik.
– Det blir inte en korrekt bild, säger Jacob Lundberg på GigWatch.
Text
Vill du fortsätta?
Bli prenumerant på Dagens ETC!
Om du redan är det
loggar du in här
.
JUST NU: Prova en vecka utan kostnad
Gör som över 29 000 andra – registrera ett konto på etc.se. Ingen bindningstid – avsluta när du vill.
POPULÄRT VAL: Läs hela hösten
Vill du läsa hela hösten till superpris? Prova 3 månader för 99 kronor. Ingen bindningstid.
Betala per år
Du kan spara upp till 1 109 kr med en årsprenumeration på Dagens ETC.
Text
Detta kanske också intresserar dig
Deras banderoll gjorde NMR-nazisten rasande: ”Viktigt att markera”
Mormor i Rönninge: ”Statsministern borde ha kommit hit”
Här är nazisterna som marscherar i Salem: ”Politikerna ska hängas”
Motdemonstrant kastade sten mot polis – en person lindrigt skadad
Motdemonstranterna samlas i Salem: ”Att vara tyst är samtycke”